הסערה הכריעה: שרונה מבטלת את הדו"ח

    ארי וידר 1 Comment on הסערה הכריעה: שרונה מבטלת את הדו"ח
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנהלת שרונה מרקט נבהלה כנראה מעוצמת הסערה הציבורית שהתעוררה לאחר שהטילה קנס על רשת הנרי'ס שסירבה לפתוח את בית הקפה בשבת, והודיעה לפני זמן קצר כי תבטל את הקנס על סך 3500 ש"ח. "מתוך אחריות ציבורית החליטה ההנהלה לבטל את הקנס, ולפנות לרשויות המשפטיות הרלוונטיות לצורך בירור ההפרה", נמסר משרונה מרקט.

    סערה בתל אביב • חברת 'גינדי' קנסה בעל עסק שלא פתח את חנותו בשבת

    קודם לכן נודע כי ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיש היום הצעת חוק לפיה לא יהיה ניתן לכפות על בעל עסק לעבוד בשבת כתנאי להצטרפותו למתחם עסקים ולא ניתן יהיה לקנוס אותו בגין סירובו לעבוד בשבת. בנוסף, יוכלו בעלי עסקים לתבוע נזיקית עמיתים מחללי שבת הפוגעים בהם כלכלית. על פי הצעת החוק תמנע פעילות מסחרית במהלך יום השבת ויינתנו כלים משפטיים לנפגעים מהפרת הזכות ליום מנוחה על מנת לעמוד על זכויותיהם ולתבוע את נזקיהם.

    ח"כ מיקי זוהר אמר: "לא מתקבל על הדעת שבמדינה היהודית ששבת הוא יום המנוחה הממלכתי שלה, ייקנס אזרח בגין שמירת שבת. זו פעולה נפשעת הפוגעת בזהות היהודית שלנו כמדינה. על פי הצעת החוק שלי, לא ניתן יהיה להתנות חוזה עסקים בעבודה בשבת. בנוסף, אדם שפועל על פי הסטטוס קוו שאינו מאפשר עבודה ביום השבת יוכל גם לתבוע נזיקית אדם אחר המפעיל את עסקיו בשבת ובכך בעצם פוגע בו כלכלית".

    שר הכלכלה ויו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס היום אף הוא לסוגיה ואמר כי "תופעת העסקים שפועלים בשבתות ובכך הורסים בעלי עסקים שמעדיפים לסגור בשבתות הולכת ומתרחבת. היו אצלי אתמול (יום ג׳) בעלי עסקים ממרכזי קניות גדולים מכל הארץ, שטענו שהעסקים שלהם מתמוטטים כי השכנים שלהם פותחים בשבתות והם סגורים. זה יגרום לכך שאנשים שלא רוצים לעבוד בשבתות יאלצו לפתוח את עסקיהם בשבת אחרת הם יקרסו כלכלית. ואם לא די בכך, כעת יש בעלי מתחמי קניות כמו 'שרונה מרקט' בת"א שקונסים בעלי עסקים שלא פותחים בשבת. זה מצב אבסורדי שרק יחריף את הבעיה הגדולה".

    גם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פנה היום במכתב ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין וקרא לו לפתוח בחקירה פלילית כנגד בעלי המתחם "שרונה מרקט" בתל אביב, על כך שקנסו בעלי חנויות שלא פעלו בשבת.

    במכתבו כתב גפני כי "התפרסם היום כי בעלי מתחם שרונה מרקט בת"א קונסים את מר רמי בר לב המנכ"ל והבעלים של רשת בתי הקפה "הנריס" היות והוא איננו פותח את עסקו בשבתות. החוק במדינת ישראל אוסר עבודה בימי מנוחה ואף אוסר על כפיה חילונית, שלא לדבר על האמירה הציבורית הנובעת מקנסות אלו, כי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית מאפשרת ל"העניש" את מי שמבקש את הדבר האלמנטרי- היהודי לשמור שבת".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      השבת הקדושה מביאה את כל הברכה של השבוע!!!!!!!!!!!!!!!
      השבת – מקור הברכה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!